مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهداي دانشجوي كشور در يزد فراهم شده است 

فرمانده‌ناحيه بسيج دانشجويي استان يزدگفت:مقدمات برگزاري دهمين يادواره شهدا و نكوداشت جلوه‌هاي ايثار دانشجويي كشور در اين استان فراهم شده است.

سرهنگ بمانعلي باغبان زارچي روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين يادواره با هدف بسط و گسترش فرهنگ معنوي ايثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس در جامعه دانشگاهي و تبيين فلسفه جهاد و شهادت و فداكاري براي نسل جوان و دانشجو هفتم دي ماه سال جاري در يزد برگزار خواهد شد.

وي تبيين تحكيم پيوند معنوي،عرفاني وعاطفي بين شهدا و دانشجويان، تعميق وفاق وهمدلي بين دانشجويان وتشكل هاو نهادهاي دانشجويي باتكيه‌برآرمان‌هاي شهدا و جلوه‌هاي ايثار دانشجو و شناسايي،هدايت و حمايت‌ازاستعدادهاي درخشان دانشجويي در عرصه‌هاي فرهنگ ايثار و شهادت را از ديگر اهداف اين ذكر كرد.

باغبان‌زارچي تعداد شهدا دانشجوي كشور را بيش از شش هزار نفر اعلام كرد و و گفت: ‪ ۱۳۸‬شهيد از دانشجويان دانشگاههاي استان يزد در طول دفاع مقدس به شهادت رسيدند.

دبير دهمين كنگره مركزي يادواره شهداي دانشجوي استان يزد اعلام كرد:
يادواره شهداي دانشجويي از سال ‪ ۷۶‬در دانشگاههاي كشور آغاز شده است و امسال نيز با شعار "دانشجو، پايداري، عدالت خواهي و مهرورزي" در يزد برگزار مي‌شود.

وي، پرده‌برداري از يادمان شهدا در دانشگاه تربيت معلم يزد، قرائت پيام رياست جمهوري، برپايي نمايشگاه "پاره‌هاي آيينه" با موضوع حجاب، عفاف و جهاد و شهادت را از برنامه‌هاي مهم اين يادواره ذكر كرد.

فرمانده ناحيه بسيج دانشجويي استان يزد افزود: دعوت از يكصد خانواده شهداي دانشجو، حضور خانواده علم‌الهدي به‌عنوان نماد و شاخص شهداي دانشجوي كشور، تجليل‌از فرهيختگان‌و دانشجويان مخترع از ديگر برنامه‌هاي اين يادواره است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا